LUCIA.

Varför firar vi Lucia egentligen?

Vi firar liksom att ett kvinnligt helgon blev halshugget för massa år sedan genom att äta lussebullar,pepparkakor,dricka glögg och lyssna på när barn sjunger falskt i olika stämmor...

Är inte vi svenskar lite väl obsessed med att fira allt som finns med mat, till och med när någon brutalt dött. Vi äter festmåltid för Lucians död, Jesus död och släktingars död.

Fungerar våra kroppar så att vi blir löjligt hungriga på festligmat när någon dör?

För i sådana fall har jag ett förslag.

Om jag lovar att göra något storartat innan jag dör, så kan vi väl införa (eller redan nu) att min födelsedag,15 december, är den offeciella chips dagen?

Jag menar - om våffel- och semledagen kan finnas utan anledning så kan vi väl hela Sverige enas om att äta chips och tänka på mig på den dagen.

Eller inte tänka på mig.

Chips var det viktiga i det här egentligen.

 Gollum ärskeptisk men down med mitt förslag...

Borde inte du också vara det?

Kommentarer
Postat av: HyvelTjuven

För att lussebullar, pepparkakor och glögg är löjligt gott.

2010-12-13 @ 12:45:41
URL: http://hyveltjuven.blogg.se/
Postat av: Judas

tröst äta kallas de tjockis! Tar en näve mandlar till så de så!

2010-12-13 @ 14:22:30
URL: http://skylvik.blogg.se/
Postat av: jesus

lustigt, jag satt precis och låtsades att knäckebrödet i min hand var en näve grillchips.

2010-12-13 @ 18:40:15
URL: http://jesusharlandat.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0