Fågelfjäril.

Nu när jag satt här och gick igenom alla texter så hör jag ett duns mot fönsterrutan framför mig.

Jag är helt säker på att en fågel flugit in i rutan mot ljuset från min lampa och dött, men när jag tittar så är det en nattfjäril.

I alla fall tror jag att det var det eftersom den var gigantisk, antagligen lika stor som min handflata med röda ögon och vit/svarta vingar.



Jag lyckades ta några halvdana bilder genom fönstret innan den flög panikartat iväg. Man kan ana de lysande röda ögonen på denna.

Om jag skall vara ärlig så skrämde den mig lite, även för att jag precis skrivit ordet fjäril innan den stutsade mot rutan.



En närbild på bästen till fjäril.
Jag kan inte riktigt fatta att den kommer från Sverige, har aldrig sett en liknande förut.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0