Söndag i Stockholm.



Vi gick upp tidigt och åt frukost i lägenheten med nördiga små äggkoppar och skedar till.



Sedan göra sig iordning för en tour på outleten efter en jacka (vilket misslyckades) och för att senare äta tidig middag i Gamla Stan.



När vi skulle ta tunnebanan in till Gamla stan gick jag förbi detta.

Kändes fullt möjligt som Rikards framtida arbete!



Det blev en italienskresturang för att jag insisterade att jag krävde pasta.



En väldigt fin resturang, men konstigt nog med "antikt ritad" porr på väggarna. När man satt på deras toalett och vände huvudet till vänster så var det en penisformad "blomma" i jätte storlek rakt i ansiktet på en.



Förrätt var italienskt bröd med rosmarin, mozarella och tomater.



Och varmrätt blev Pasta Pescatore.

Som var förövrigt jätte jobbigt att äta, då man fick skala allt som fanns i tomatsåsen alldeles själv. När jag frågade min mamma varför sa hon: "Det är så på dyra resturanger"....??



Två personer på bilden - vad gör de?



Det blev efterätt på Ben and Jerry's baren!



Cookiedough och New York Super Fudge Chunk, tillsammans med grädde och varm chokladsås.

(It was like a party in my mouth where everybody was getting fat!)



Jag delade med mig till en välgödd duva som flög därifrån med grädde på näbben.



Sist gick vi till cafét Grå munken och drack kaffe.



Cappuchinos innan resan hem.



Mycket bra liten tripp till vår Huvudstad, planerar redan att åka dit snart igen.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0