En sång.

Jag skall sjunga dig en sång.
En som du hört någon gång.
En som du älskat och slutit ögonen till.
Eller en som får dig att inte kunna stå still.

En som får dina ögon att sticka.
Eller en som får dig att skratta tills du får hicka.
En som du kramat till, alldeles för hårt.
Eller en som muntrat upp dig när det kännts svårt.

En som fått dig att hålla handen med någon speciell.
Eller en som någon spelat upp för att vara snäll.
En som du skrikit under.
Eller en du bara lyssnat på vid speciella stunder.

En som rört dig på ett sätt inget annat har.
Eller en som får dig att längta efter någon som inte finns kvar.
En som får ditt ansikte att spricka ut i leende.
Eller en som helt och hållet förändrar ditt beteende.

En som får dig att tänka på kärlek.
Eller en som får dig att känna att livet är en lek.
En sång för att du skall minnas mig.
Och det jag kan ha betytt för dig.




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0