Berlin Berlin - dagen innan sista dagen.

Dag 3:

Lite senare än vanligt gick vi tillbaka till Potsdamerplats som vi var på dagen innan.



Häftiga stads-cruisers.



Frukost på polisers och Homers favoritställe.



Lyckligare än så här blir man inte.



Hamnade längst fram i en sightseeingbuss med guidning i hörlurar.
Svenskan lät som hon var ur en film på 60 talet... det var nog ungefär då det var inspelat.



Vi åkte förbi massor av häftiga byggnader, tyckte jag...



Det tyckte inte riktigt Frida:

"Nu förstår inte riktigt jag, skulle detta vara intressant? Eller? Menar 60 tals kvinnan detta?"



Vi åkte förbi den delen av Berlinmuren som bevarats och gjorts olika konstverk av olika konstnärer på varje "sten".

Här den historiska kyssen mellan Brezjnev och Honecker.



Fridas intresse återupptogs.



Mozarella lunch på Italiensk resturang.

Sedan skulle vi gå till Checkpoint Charlie, och gick förbi denna postern.



Det var inte jag som läste det, det var du.



DANSTASTISH!



Innan vi gick in på Check Point Charlies museum tog vi en glass på mcdonalds, och frida gick på toaletten.



Musumet var intressant och fyllt av konst, människors berättelser och massor om hur folk tog sig över öst/väst gränsen. Många helt otroligt påhittigt - här i en högtalare.



Sedan åt vi Pizza på en bio/resturang och gick senare hem till hotellet.

Här är Frida är kreativ.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0