Berlin Berlin - de första nätterna.

Hemma, nöjd och fortfarande trött från Berlin resan. Vi har hunnit med så mycket, och det har gått så fruktansvärt fort att jag fortfarande tror att vi skall åka dit. Men ack: nej, detta är inte fallet.

Men jesus vad kul vi hade det - och jag har bilder att bevisa det med:



Dag 1:

Efter en bil/buss resa på över tolv timmar var vi äntligen framme på hotellet, väldigt utvilade.



Lilla Frido på vårt första favoritställe i Berlin, på fönsterbläcket i vår lägenhet.

Hej.

Jag redo att "Hit the City" för middag.



Så går vi ut och letar på måfå men hittar först: I CUT YOU, en frisörsalong.



Och möts sedan av dessa övergångställesgubbar - ampelmann.
(som visade sig vara tysklands stolthet)



Men de irriterade oss, så vi valde att leva farligt istället.



Men sedan hittade vi en liten grekiskresturang i en av alla Berlins gränder, jag är en glad tjej för min mat.



Jag åt Souvlaki med pommes frites och tsatsiki - gudomligt efter ett dygn sedan man åt något lagat senast.



Frida var egentligen glad för sin grekiska sallad också, jag tror mest jag bara var irriterande för att jag ständigt tog kort på henne... när hon åt.

Sedan traska vi tillbaka till lägenheten.



IT'S A BEAUTIFUL DAY!



Där smuttade vi lite på vårt 15-kronors-i-tyskland-men-i-sverige-60-kronors-vin, och tittade på några småpojkar som lekte fight club och stirrade ogenerat på oss i gränden nedanför.



Sedan gick vi ut på nattpromenad och var bus innan det var dags att sova för den första heldagen i Berlin.



Dag 2:

Vi skulle börja med lite sightseeing runt i stan men kunde inte låta bli att stanna vid den gigantiska giraffen i lego (man kan säga att reda här börjar man märka våra prioriteringar).



Lyckliga tjejer.



Frida med sin turistpose, i vad som liknande en gigantiskt täl i glas.



Vi såg lite av Berlinmuren med en man under ett stort grönt paraply framför.
Han gav ut pass-stämplar som var som de man behövde för att gå från öst till väst i Tyskland innan muren revs.



Spindelmannen gör nummer 2.



Lunch på Subway där båda sidor av fridas personlighetsklyvning visas.



Frida the Mapmaster skall hitta vägen till historiska monument...



Vi hittade en sneaky-låda i sten där man fick se:



Manligt myspys.



Och detta som var likt en stenblockslabyrint, ett monument som skulle visa känslan att vara jude under förintelsen. Om jag skall vara ärlig så är jag inte helt säker på exakt vad det var... men man kände sig paranoid i den.



Kan man lugnt säga.



Men vi tröttnade och gick i de sex stycken turistshopperna med exakt samma saker i istället.



Sedan var vi på ett torg på gamla östsidan där USA varit bitchiga och byggt den amerikanska ambassaden.



Vi hamnade på ett shoppingcenter en bra bit därifrån och roade oss med att köpa krimskrams, fota och skratta högt och peka åt deras loppmarknadskläder.



Frida funderade på att starta en ny trend i sverige med denna heta Ölmuggs-mössan.



Bara en massa dyrt godis.



Punkbebis i kaktus..?



Heftig bild i konstig klädaffär med ett dansgolv som bara jag och en liten pojke utnyttjade.



Paus på Tyska Mcdonalds som har bratwurstburgare för övrigt.



Sedan gick vi hem för att göra ordning oss inför kvällen och undrade varför man inte gjorde såhär med alla tegelväggar.



Frida i reverse turistpose i okänt objekt på vägen hem.



På kvällen så var inte kameran med under middag och drinkar - de bilderna hittar ni på jesus blogg från förra inlägget.

Men detta var de två killar vi hängde med den kvällen.

Jag och han i blå-jacka hade det lite svårt att bryta isen, men för Frida och den andra gick det riktigt bra.



Kommentarer
Postat av: wolf

detta inlägg är för bra för att vara sant.

2010-08-15 @ 15:47:31
URL: http://jesusharlandat.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0