Hallonsorbet och rosa kyckling.

Idag har jag haft en perfekt mysig eftermiddag med 2 av mina äldsta vänner.

Vi satte oss på uteserveringen vid Nordfeldts och pratade om sånt som kändes viktigt.

Och jag köpte champagne-tryffel-glass och hallonsorbet.


Fin Anki :)

Sen så såg vi bio: Inception (vilket nu är en av mina favorit filmer, jag var mållös), och spoila den för någon som väntade på nästa visning i biorafen. Gud vad jag och Holger skämdes...



Anki och Holger från ledsna till Inception pose.

Jag denna dag. Monkikjol, Dorothy Perkinskofta och mammas sköterskeklocka.

Sedan åkte vi till Trollhättan för att vänta på skjuts från min bror som såg Inception för andra gången i Trollhättan direkt efter oss. Så vi letade hyfsat-billigt-matställe i minst en halvtimme, och bestämde oss tillslut för ett nyöppnat indiskt matställe - Bombay Restaurant.


Ser inte så gott ut men det var det.

Förutom en sak... min kyckling var rosa (förskräckligt otillagad).
Och när jag bestämde mig för att säga till förklarade hon bara för mig att den redan var tillagad tre gånger, den var klar att äta. Men så säger jag återigen att: Kycklingen är ju fortfarande rosa för det.
Hennes svar var: "Nej det är ljuset".
Då betalade vi och gick, det var inte värt att ödsla tid på.


Iallafall så har Holger och Anki förflyttat sig till mitt hem för första gången på nästan ett år.

Väldigt lagom och allmänt bra dag.

Godnatt (Imorrn blir det Berlin-packning)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0