Jag pratade med en vän idag...

...och hon fick mig verkligen att njuta av tanken att man skall se ljuspunkter i livet, stora som små. Att allt ordnar sig och löser sig om man bara väljer att lita på rätt människor, och att det finns inget som jag inte klarar med eller utan hjälp.

Detta går runt i mitt huvud och får mig att känna mig stark. Det kanske låter löjligt, men hon plockade upp mig denna morgon.

Man skall lita på dem i sin närhet, det vill jag att alla skall veta.
Man skall bevara det som är fint med en annan person, pojke som flicka, och det är det man skall tänka på när man tycker något är svårt.

Jag lovar att om du gråter när du är ensam, ring eller gå hem till någon du tycker är en vän. Du behöver antagligen inte ens prata om det du tänkt på, det räcker bara att höra rösten eller få en kram.

Saker löser sig, mer eller mindre, alltid. Hur ont eller tungt det känns. Tro mig - jag vet vad jag pratar om.


(Jag hoppas alltid att jag har rätt i det.)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0