Att resa.

Ett sätt att självförverkliga sig själv är att hitta nya ställen och uppleva nya saker, helst utan mamma och pappa.

Att kunna berätta om saker, intressanta händelser, i sitt liv är viktigt. När man har något att berätta så blir man intressant, någon man vill lyssna på, och framförallt får man känna sig intressant. Den känslan måste ni haft, att när man för en gångs skull har något riktigt att berätta och alla lyssnar och frågar om det, så känner man sig unik och speciell.

Sedan är dessutom upplevelsen i sig det allra viktigaste, att göra nya saker är viktigt för att veta vad man vill göra senare, i framtiden. Och då menar jag inte bara arbete utan vad man vill lägga pengar på i framtiden.

Jag har helt plötsligt under detta sommarlovet löjligt mycket inplanerat.
Imorrn åker jag till london till söndagkväll och skall gå på min brors bröllopsfest lördag kväll med hans tjejs familj.
Onsdag kväll nästa vecka åker jag till Putte i Parken, en festival i Karlskoga, med några av mina vänner och är borta till nästa söndag kväll.
Och söndagen en vecka senare bär det av till Berlin med fina Wolfie och hennes föräldrar.

Jag ser verkligen fram emot alltihop. Men samtidigt måste jag säga att jag är... vad skall man säga... lite nervös. Det är så mycket i väg från hemma, familj och pojkvän att det känns så: Annorlunda. Det blir så lite vila, för att låta som en riktigt tråkig människa. Men det är ett extremt tempo jag inte är van vid.

Jag ser dock fram emot det mer än jag kan beskriva samtidigt, och det skall faktiskt bli en liverfarenhet. Klara mig själv och ha kul med vänner. Jag skall berätta mer om mina upplevelser när jag får tid efter.

Min vän Wolfie (så ni förstår) som det blir en Berlinresa med :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0