England.

I fredags åkte jag till England med min mamma för att fira min brors och hans flickas giftermål med hennes familj.

Fredagen var mest en massa åkande, luktandes på parfymer och middag i Köpenhamn med champagne.

Lördagen vaknade jag upp på ett hotell i centrala London och åt frukost: Toast and Jam.

Sedan skulle vi gå till Oxford street, de bästa shoppinggatorna för de med en inte allt för fet plånbok.

Vi passerade en park där det fanns dedikeradebänkar som i Notting Hill och duvor badandes i fontänen.

Och spår efter "Tree Huggers".

Vi passerade ett 50 tal Telephone booths.

 

 

 

Så här såg jag ut i London stad.

Gott med Starbucks Iced Caffé Moccah, gammeldags donut, och ett par färg och spetsfyllda shoppingpåsar.

 

 

 

 

Sedan mötte vi upp med min bror och åt Lunch på en Italiensk uteservering.



På kvällen var det bröllopsfest, och jag får tyvärr inte lägga ut några bilder från festen.

Men hennes familj hade hyrt en liten resturang och fyllt den med blommor som var som hennes brudbukett och gjort en trerätters meny i deras namn.

Mysig och engelsktalande kväll med vin och god mat.



 

Söndagen arrangerades av hennes föräldrar som tog oss till Harrods. Harrods går att jämföras med NK fast mycket mer exklusivt, det går inte att hitta ett klädesplagg under 10 000 kronor. Men det var häftigt att gå runt att titta, även om jag kände mig som en tjuv.

Det bästa rummet var rummet fyllt av te, kaffe, gudomligt mycket praliner och cupcakes som såg ut som små konstverk.


Efter det så gick vi till ett fransk café som heter Patisserie Valerie som nog var det bästa och mysigast cafét jag varit inne i. (Med en glad personal)

De hade hur mycket bakelser och tårtor som helst uppradade i hyllor och montrar.

 

 

Och så hade de konst man kunde få köpa för massa pengar på väggarna. Men det häftigaste var de 12 stycken 100 år gamla Alice in Wonderland teckningarna. Här:

The White Rabbit

Vi beställde in tysk öl.

Och åt deras fantastiska sandwiches och efterätter.

Vänster: Sanwich med mozarella, pesto, parma och tomat. Och chokladkräm fylld Eclaire ("fingerlicking good").

Till höger är det rostad bagel med creamcheese och rökt lax. Och en Fruit tartellete.

Sjukt gott!

(En rollerscate parad åkte förbi till California Girls med Katy Perry på högsta volym utanför hotellet)

Sedan tog vi oss tillbaka till hotellet för att hämta vårat bagage och åka hem.

Perfekt helg :)

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0