Min Pretantiösa Blogg.

Det är ett faktum att unga människor har svårt att hitta sig själva. Det är oerhört många som känner frustration, mer eller mindre, över att man känner sig osynlig, utan talang och att man inte duger. Man har intressen för att just självförverkliga sig själv, kunna känna sig nöjd i slutet av dagen. Man kan spela gitarr, skriva, träna, chatta med sina tusentals internet vänner, rita o.s.v. Vissa gör sånt som kräver kreativitet eller talang, och vissa har inte det helt enkelt. Då gör man saker som att samla på sig tusentals internet vänner, spela tv-spel eller gymma för att kunna ig glad och lite fulländad när man skall somna på kvällen.

Men i brist på intressen som självförverkligar en och ger respons och uppmärksamhet så är det lätt att göra fel saker för uppmärksamhet när man är ung. Som egentligen bara slutar med att man skäms eller mår dåligt över en själv. Som att supa för mycket, banta för att nå en "målvikt", flörta lite för mycket ute på fest eller helt enkelt välja fel saker framför det man egentligen mår bra av.

Jag vill göra denna bloggen för de som faktiskt känner likadant. Att man har svårt för att finna sig själv, svårt för att känna sig som en unik och självständig person.

Jag är nämligen precis likadan. Jag har gjort fel val för att känna mig unik och kan inte hitta ett intresse jag verkligen kan och uppskattar. Jag har så oerhört dåligt tålamod, så nästan vad jag än försöker mig på - så ger jag upp inom en månad.

Alla önskar väl att få vara en kreativ, minnesvärd person? En som när man möter människor kommer ihåg och kan säga: "Han/hon den där vi träffa igår var så snygg/duktig/talanterad/häftig..." Även jag.

Så jag vill i pretentiousmuch blogg hjälpa andra och mig själv att hitta sig själv i den mån det går innan vuxen åldern.

Jag tänker pröva på olika intressen mina vänner och andra har veckovis för att ge förslag till både mig själv och den som är intresserad. Jag tänker prova olika utseendes stilar (lite modeblogg alltså..) som förslag för att hitta sin alldeles egan, och inte bara följa vännernas.

Ovanpå detta skriver jag om mitt liv, vad som händer med mig i jakt på känslan av att vara speciell. Jag har börjat.. men har en bit kvar att gå.

(Det blir också lite krimskrams som dagens kläder, vad jag har för mig, om mina fina vänner och söta pojke)

Jag hoppas att man kan finna detta som värd läsning, och att jag inte ger upp detta med. Mitt mål är ett helt år av skrivande, mer eller mindre varje månad - men ändå berätta om saker som känns viktiga.

Välkommen till min lilla pretantiösa blogg.

Kommentarer
Postat av: Sofia W

"Alla önskar väl att få vara en kreativ, minnesvärd person? En som när man möter människor kommer ihåg och kan säga: "Han/hon den där vi träffa igår var så snygg/duktig/talanterad/häftig..." Även jag."



Lilla flicka, det var det första jag tänkte efter att ha träffat dig. Alla dom orden. Så det så.

2010-08-16 @ 13:16:08

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0