Politiska debatter slutar tillslut i misär.

Jag vet att jag inte direkt har skrivit något politiskt, inte ens kommenterat Sverigedemokraternas fruktansvärda inträde i Riksdagen.

Men det är för att jag inte orkar.

Jag orkar inte bry mig längre, höra om det längre, prata om det längre. Jag önskade hellre att det censurerades med ett tjut varje gång någon tog upp politik.

Det handlar inte om att jag är ointresserad, jag är absolut fylld av åsikter, men ilskan.
Alla är så förbannat arga - hela tiden, när valet är igång.

Alla! Mamma, pappa, barn, syster, bror, pojkvän, flickvän, kompis, fiende...

Överdriver kanske lite. Okej, men de flesta i alla fall. Vilket har gjort politik till ett förpestat ämne.

Jag orkar inte höra på någons åsikt om någonting längre, eller säga min, för jag är rädd för att bli förolämpad.

Ska det verkligen vara så, att man skall vara rädd för att säga vad man tycker och tänker, för att man kanske ska bli attackerad?

Jaja. Nu har jag sagt mitt om hur jag tycker att stämningen med människor kan vara ibland just nu.
Och för guds skull! Jag försöker inte förolämpa någon, talar inte om någon specifik. Jag lovar.

Nu är jag klar med att klaga på när mänskligheten blir arg och taskig.


Såhär borde det vara istället, hela tiden.

 

Dröm söta snälla drömmar.


Kommentarer
Postat av: HyvelTjuven

Politik har alltid varit ett förpestat ämne, efter religion är det vad som skapar mest hat.

2010-09-22 @ 10:08:18
URL: http://hyveltjuven.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0