Filmkväll.

Nu har jag och Rikard sett på filmer, två för att vara exakt.

Jag valde den första, trean i trilogin the Cube som var sjuuuuuukt bra (om man då sett de andra två, inte för att tvåan var bra men...). Förklaring behövs inte - se den bara.

Den andra filmen valde Rikard, the Sphere, "en klassiker" enligt pojken. En bra film med massor av kändisar (t.ex. Dustin Hoffman och Samuel L. Jackson) som freakade (ja det är en fungerande verb) ut mig totalt - då jag är fruktansvärt rädd för filmer som utspelar sig under vatten eller i rymden.

Men om jag nu skall berätta handlingen för er, ge er en liten glimt i vad den handlar om, så blir det... inte så läskigt.

För ur min synvinkel så tycker jag att det handlar om:

En bläckfisk som heter Jerry.

Men det stämmer inte riktigt (kanske), inte när du ser den med mindre kreativa ögon (för att slippa bli så rädd att du vill kissa på dig).

Men jag tyckte att filmen var riktigt bra - när den handlade om bläckfisken Jerry. Hoppas även DU får ta del av den upplevelsen någon gång i ditt liv.


Mycket-bra-filmsmak-kille. Intelligent också. Det syns på han.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Jag heter:
Jag har mer att säga en annan gång!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Min Blogg:


Allt jag vill säga är:

Trackback
RSS 2.0